• Home
  • About
  • Services
  • Projects
  • Contact
بارنا
حمل اکس سامانه اطلاع رسانی حمل جاد ه ای
  • صفحه اصلی
    • اخبار داخلی حمل زمینی بار
    • اخبار بین المللی
  • دانستی های حمل بار
    • تاریخ حمل بار
    • معرفی سازندگان خودرو
    • انواع حمل جاده ای
      • حمل بین شهری
        • دربستی
        • خرده بار
        • اتوبوسی
      • حمل درون شهری
        • حمل بار درون شهری
        • اسباب کشی
  • دست اندرکاران
    • بخش خصوصی
      • شرکتهای حمل بار
      • باربری های جاده ای
    • بخش دولتی
      • سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
      • بیمه
  • بلاگ
    • قوانین و استانداردها
      • قوانین داخلی
      • قوانین بین المللی
    • مقالات و پژوهش ها
    • بسته بندی بار
    • محیط زیست
    • برترین های صنعت حمل بار
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • اخبار داخلی حمل زمینی بار
    • اخبار بین المللی
  • دانستی های حمل بار
    • تاریخ حمل بار
    • معرفی سازندگان خودرو
    • انواع حمل جاده ای
      • حمل بین شهری
        • دربستی
        • خرده بار
        • اتوبوسی
      • حمل درون شهری
        • حمل بار درون شهری
        • اسباب کشی
  • دست اندرکاران
    • بخش خصوصی
      • شرکتهای حمل بار
      • باربری های جاده ای
    • بخش دولتی
      • سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
      • بیمه
  • بلاگ
    • قوانین و استانداردها
      • قوانین داخلی
      • قوانین بین المللی
    • مقالات و پژوهش ها
    • بسته بندی بار
    • محیط زیست
    • برترین های صنعت حمل بار
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی ۱
  • اخبار داخلی حمل زمینی بار
  • اخبار خارجی حمل جاده ای بار
  • اخبار متنوع
صفحه اصلی دست اندرکاران بخش دولتی

مقایسه بیمه های حمل و نقل بار – قسمت 2

M. Ezati توسط M. Ezati
دی ۷, ۱۴۰۰
در بخش دولتی, بیمه, دست اندرکاران
0 0
A A
0
بیمه و حمل و نقل کالا
0
اشتراک گذاری ها
3
بازدیدها

حال که با بیمه نامه باربری داخلی در قسمت قبل و خطرات تحت پوشش آن آشنا شدید در این قسمت ادامه بحث را با دوره اعتبار این بیمه نامه یا زمان شروع و خاتمه تعهدات بیمه گر آغاز می کنیم.

الف – 1 – شروع و خاتمه تعهدات بیمه گر در بیمه نامه باربری داخلی

اعتبار این بیمه نامه از زمانی که کالا روی وسیله حمل برای آغاز عملیات حمل ، بارگیری می شود شروع و هشت روز پس از رسیدن کالا به انبار بیمه گذار در مقصد ویا تحویل آن به گیرنده کالا(هرکدام زودتر تحقق یافت)خاتمه می یابد. علیرغم مدت اشاره شده، در اغلب موارد کالا پس از حمل و رسیدن به مقصد تحویل گیرنده شده و مدت هشت روز فاصله بین رسیدن کالا به انبار بیمه گذار تا تحویل به گیرنده منتفی است.

الف – 2 – خسارتهای خارج از تعهدات بیمه گر در بیمه نامه باربری داخلی

–  کسری کالا مگر اینکه این کسری مستقیما ناشی از خطرات تحت پوشش، حادث شده باشد.

۲-   تقلیل بها به علت ناقص شدن دست یا جفت

۳-  خسارت وارده به بسته بندی و برچسب روی آن مگر اینکه کالا نیز خسارت دیده باشد.

۴-   کسر وزن معمولی و یا متعارف کالا

۵-   خسارت های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم

۶-   خسارت های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از انفجارهای هسته ای

۷-  خسارت های وارده به مورد بیمه حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی مگر آنکه عمل گریز توسط متصرفین غیرقانونی باشد.

۸-   خسارت ناشی از هرگونه تغییر مسیر عادی و متعارف وسیله حمل کالا

۹-   خودسوزی کالا

۱۰-  برخورد مستقیم محموله با جسم خارجی یا افتادن بار از روی وسیله حمل. (خسارت‌ ناشی‌ از برخورد مستقیم محموله با جسم خارجی یا افتادن بار از روی وسیله حمل مشروط به‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ اضافی‌ قابل‌ پوشش‌خواهد بود.)

ب – بیمه نامه مسئولیت متصدیان حمل و نقل و خطرات تحت پوشش در آن

بیمه نامه مسئولیت متصدیان حمل و نقل یکی از انواع بیمه نامه های مسئولیت است که متصدیان حمل و نقل جهت تحت پوشش بیمه قرار دادن مسئولیت خود در مقابل صاحبان محموله هایی که حمل می کنند، آن را تهیه می نمایند.

خطرات تحت پوشش

–  تصادف‌ و واژگونی‌ وسیله‌ نقلیه‌ و یا برخورد کالا با شی‌ء ثابت‌

–  خسارتهای‌ وارد به‌ کالا در اثر پرتاب‌ شدن‌ از روی‌ وسیله‌ نقلیه‌.

–  آتش‌ سوزی‌، صاعقه‌ و انفجار وسیله‌ نقلیه‌

–  سرقت‌ کلی‌ محموله‌ با وسیله‌ نقلیه‌

در این نوع بیمه نامه بیمه‌گر‌ تا بیست‌ درصد تعهدات‌ خود متعهد جبران‌ هزینه‌ های‌ زیر نیز خواهد بود:

۱-  هزینه‌ های‌ لازم‌ و متعارف‌ جهت‌ نجات‌ کالا و جلوگیری‌ از توسعه‌ خسارت‌ پس‌ از وقوع‌حوادثی‌ که‌ جبران‌ زیان‌ آن‌ در تعهد بیمه‌گر باشد.

۲ – هزینه‌ دادرسی‌ و دفاع‌ از بیمه‌ گذار که‌ به‌ صورت‌ متعارف‌ در ارتباط با خطرات‌ بیمه‌ شده‌ درمراجع‌ قضایی‌ ثبت‌ شده‌ باشد .

تریلی واژگون شده باید منتطر آغاز تشریفات بیمه باشد

ب – 1 – شروع و خاتمه تعهدات بیمه گر در بیمه نامه مسئولیت متصدیان حمل و نقل

تعهدات‌ بیمه‌گر تحت‌ این‌ قرارداد پس‌ از تکمیل‌ بارگیری‌ کالا در مبدأ، آغاز و همزمان‌ با شروع‌ تخلیه ‌در مقصد مندرج‌ در بارنامه‌ خاتمه‌ می‌یابد.

ب – 2 – خسارتهای خارج از تعهدات بیمه گر در بیمه نامه مسئولیت متصدیان حمل و نقل

جبران‌ خسارتهایی‌ که‌ به‌ طور مستقیم‌ و یا غیرمستقیم‌ در نتیجه‌ عوامل‌ زیر به‌ کالای‌ مورد حمل‌ واردآمده‌ باشد در تعهد بیمه‌گر نیست‌:

۱ـ جعل‌ اسناد و خیانت‌ در امانت‌ و هرنوع‌ عمل‌ عمد یا مجرمانه‌ بیمه‌گذار (شامل‌ کارکنان‌ ونمایندگان‌ وی‌)، راننده‌ و یا کمک‌ راننده‌ وسیله‌ نقلیه‌

۲ـ حوادث‌ طبیعی‌ مانند سیل‌، طوفان‌، زلزله‌، آتشفشان‌.

۳ـ جنگ‌، شورش‌، اعتصاب‌، بلوا، ضبط و مصادره‌

۴ـ تشعشعات‌ رادیواکتیو و فعل‌وانفعالات‌ هسته‌ای‌

۵ ـ عیب‌ ذاتی‌ و یا خودسوزی‌ کالاها

۶ ـ هرگونه‌ خسارت‌ غیرمستقیم‌ و عدم‌النفع‌ و کاهش‌ ارزش‌ کالا در بازار

۷ـ حمل‌ کالاهای‌ قاچاق‌ و غیرمجاز

۸ ـ خسارت‌ هنگام‌ تخلیه‌ و بارگیری‌

۹ـ عدم‌ صلاحیت‌ راننده‌ برای‌ رانندگی‌ وسیله‌ نقلیه‌ باتوجه‌ به‌ نوع‌ گواهینامه‌

۱۰ ـ ریزش‌، روندگی‌، آبدیدگی‌، مگر این‌ که‌ ناشی‌ از تحقق‌ خطرات‌ تحت پوشش این بیمه نامه باشد

۱۱ ـ کاهش‌ طبیعی‌ وزن‌ محموله‌

۱۲ ـ سرقت‌ قسمتی‌ از محموله‌ و یا هرنوع‌ سرقت‌ ناشی‌ از خیانت‌ در امانت‌

۱۳ ـ فقدان‌ کالا

۱۴ ـ تغییر وسیله‌ حمل‌ جز با موافقت‌ قبلی‌ بیمه‌ گر

۱۵ ـ خسارت‌ وارده به‌ علامت‌ و بسته‌ بندی‌ کالا

خسارت‌ ناشی‌ از تخلیه‌ و بارگیری‌ و آبدیدگی‌ مشروط به‌ پرداخت‌ حق‌ بیمه‌ اضافی‌ قابل‌ پوشش‌خواهد بود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به قسمت اول و سوم این مقاله مراجعه کنند.همچنین در تنظیم از مقاله از وب سایت شرکت بیمه ای خضرا استفاده شده است

برچسب ها: بیمهجبرانخسارتمسئولیت
پست قبلی

مقایسه بیمه های حمل و نقل بار – قسمت 1

پست‌ بعدی

مقایسه بیمه های حمل و نقل بار – قسمت 3

M. Ezati

M. Ezati

پست‌ بعدی
بیمه و حمل و نقل کالا

مقایسه بیمه های حمل و نقل بار - قسمت 3

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بارنا یک وب سایت با تمرکز بر اخبار صنعت حمل بار جاده ای در کشور است.این سایت که یکی از زیر مجموعه های گروه حمل اِکس می باشد حمل بار را در دسته های درون و برون شهری و در حالتهای خرده بار و دربستی اطلاع رسانی خواهد کرد.بارنا قصد دارد با انتشار اخبار و مطالب مرتبط و پیوند اشخاص و واحدهای فعال در سراسر کشور به ارتقاء کیفیت خدمات این صنعت کمک کند.

لینکستان

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور
سامانه جامع باربری های شهر تهران
شرکت وایو (wayu) - زیر مجموعه حمل اِکس
در صورت تمایل به درج لینک خود کلیک کنید
  • درباره ما
  • همکاری با ما
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما

© 2021 بارنا -تمامی حقوق برای سایت حمل اکس محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • اخبار داخلی حمل زمینی بار
    • اخبار بین المللی
  • دانستی های حمل بار
    • تاریخ حمل بار
    • معرفی سازندگان خودرو
    • انواع حمل جاده ای
      • حمل بین شهری
      • حمل درون شهری
  • دست اندرکاران
    • بخش خصوصی
      • شرکتهای حمل بار
      • باربری های جاده ای
    • بخش دولتی
      • سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
      • بیمه
  • بلاگ
    • قوانین و استانداردها
      • قوانین داخلی
      • قوانین بین المللی
    • مقالات و پژوهش ها
    • بسته بندی بار
    • محیط زیست
    • برترین های صنعت حمل بار

© 2021 بارنا -تمامی حقوق برای سایت حمل اکس محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید