نوشتن این گزارش در مورد ظریف بار چالشی بیادماندنی برای ما بود و تجربه جالبی بود که می توان آن را برای مدت زیادی در موقعیتهای مختلف بازگو کرد.البته خوب است در ابتدای این گزارش متذکر بشویم که منظور از آن چالش و تجربه ویژگی های خاص یک مجموعه حمل بار به این نام نبود بلکه منظور ما مواجه شدن با تعداد زیادی ظریف بار بود که همگی مدعی بودند گزینه اصلی آنها هستند و سایرین اصل نیستند.
کافیست شما در جستجو گر گوگل عبارت “باربری ظریف بار” را جستجو کنید تا تعجب ما را هم درک کنید و هم تجربه.ما این کار را کردیم و فهرستی از نتایج جستجوی این عبارت را برای شما اینجا می نویسیم:
- ظریف بار شعبه اصلی باربری منتخب کشور
- ظریف بار شعبه اصلی
- باربری و اتوبار ظریف بار 1500
- باربری ظریف تهران
- ظریف بار تهران شعبه اصلی
- باربری اتوبارظریف بار 1500
- باربری ظرافت بار
- ظریف بار
خوب است بدانید که هریک از نتایج فوق دارای وب سایت متفاوتی است.مثلا آدرس سایت اینترنتی آخرین نتیجه زرین بار است ولی احتمالا برای اینکه شما را کمی شگفت زده کند در یکی از صفحات خود طوری دستکاری کرده است که اگر من و شما آن را جستجو کردیم او هم یکی از نتایج باشد.

البته ما بعد از ساعتی جستجو و خواندن تعداد زیادی صفحه متوجه شدیم که یکی از مهمترین نشانه های این برند معروف بودن شماره تلفن چهار رقمی آن یعنی 1500 می باشد. به عنوان مثالی دیگر در همین نتایج جستجوی فوق نتیجه نخست برای اینکه کمی بیشتر از آخرین نتیجه شما را شگفت زده کند شماره تلفنی را معرفی می کند که چهار رقم آخر آن 1500 است .یعنی اینطوری : شماره تلفن 12341500 ( چهار شماره اول برای مثال است).
ما سرانجام دریافتیم که باربری اصلی کدامیک از نتایج فوق است ولی باید اعتراف کنیم که آنچه باعث این کشف بزرگ و رهایی ما از سردرگمی شد یک خبر در وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی بتاریخ 24 مرداد امسال بود با عنوان ” چرا باید باربری ظریف بار را انتخاب کنیم؟”.البته نوعی رپورتاژ آگهی بود که با همکاری شرکت اصلی تنظیم شده بود و شما می توانید اگر به ادعای ما شک دارید و خودتان می خواهید این کشف را انجام دهید با این لینک اصل خبر را بخوانید که البته حق دارید اگر شک داشته باشید.
هدف ما از نوشتن این گزارش معرفی یا تبلیغ ظریف بار نبود و نیست هرچند اگر مدیریت ظریف بار مایل باشد می توانیم چنین گزارشی را برای افزایش آگاهی مخاطبان تنظیم و منتشر کنیم.هدف ما طرح دو سوال اساسی تر بود که اولا چرا اینهمه باربری های متعدد تلاش می کنند خود را به جای ظریف بار معرفی کنند و ثانیا توضیح حقوقی و قانونی این تلاش ها چیست؟پاسخ سوال اول خیلی دور از دسترس نیست.در واقع احتمالا کسان دیگری که یا گمنام هستند یا سایقه کافی ندارند سعی می کنند از اعتبار و جایگاه یک نام تجاری معروف تر برای خود منافعی کسب کنند و از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.بماند که ما هرچه جستجو کردیم به نتایج کافی نرسیدیم که چرا این نام اینقدر برای رقبای این صنف مهم است؟تاریخ این نام چیست؟ موسس اولیه آن چه کسی بوده و چگونه توانسته است این نام را اینقدر محبوب کند؟اگر مدیریت ظرف بار کمک کند حتما در آینده مقاله ای در پاسخ این پرسش ها خواهیم نوشت.