اسباب کشی یکی از انواع حمل و نقل درون شهری است که امروزه بسیار هم متنوع و پرمتقاضی شده است.آنچه که بازار اسباب کشی را داغ نگه می دارد تعداد بالای مستاجران است که اگر بخت یارشان نباشد و صاحب خانه بی انصاف کرایه را آنقدر بالا ببرد که امکان تمدید اجاره نامه وجود نداشته باشد مجبور می شوند رنج و سختی این کار دشوار را قبول کنند.در گذشته تعداد خانواده هایی که برای اسباب کشی از موسسات متخصص اسباب کشی استفاده می کردند زیاد نبود ولی امروز کمتر خانواده ای پیدا می شود که به روش قدیمی با کمک گرفتن از دوستان و اقوام و قرض گرفتن وانت یا نیسان یکی از دوستان اسباب خود را جابجا کنند.شاید بتوان گفت دلیل این تغییر ذائقه یکی زیاد بودن تعداد لوازم زندگی و دیگر میل به راحتی و پرداختن هزینه آن باشد و آن یکی تمام شدن نسل دوستانی است که با جان و دل یک روز خود را به شما هدیه می دادند.
حتما در منزل شما هم برخی لوازم وجود دارند که سالی چند بار فقط از آنها استفاده می شود و این عادت ما یعنی خرید لوازم زندگی که معمولا هم استفاده نمی کنیم باعث شده است تا آنقدر وسایل زندگی داشته باشیم که دیگر نتوانیم با کمک چند نفر و با دو نوبت وانت به منزل جدید نقل مکان کنیم.دستگاه آبمیوه گیری ، پلوپز برقی یا تعداد زیاد ظرفی که حالا حالا از آنها استفاده نمی شود از این مثالها هستند.همچنین امروز ما راحت طلب تر از گذشته هستیم و حاضریم بهای آن را پرداخت کنیم ضمن اینکه بعید است بتوانیم 3 نفر از دوستان و اقوام پیدا کنیم که حاضر باشند همین جمعه از صبح تا شب اینهمه بار را از پله ها به دوش بکشند .

بین اسباب کشی و حمل کالای تجاری یک تفاوت عمده وجود دارد و آن اینکه در حمل کالای تجاری معمولا کارگری به همراه راننده حضور ندارد ولی اسباب کشی بدون کارگر اساسا معنی ندارد. به عبارت دیگر یک ماموریت اسباب کشی بدون حضور کارگر اسباب کشی یا اساسا امکان پذیر نخواهد بود یا پشیمانی به بار خواهد آورد چراکه کارگران اسباب کشی ضمن اینکه دارای قدرت بدنی کافی برای چنین کاری هستند در چیدمان اسباب درون خودروی اسباب کشی دارای تجربه لازم بوده و با استفاده از معمولا پتو و قرار دادن آن بین برخی از اسباب و اثاثیه احتمال آسیب دیدن اسباب در اثر تکان خوردن یا ساییدگی را بسیار کم می کنند.
همانطور که گفته شد امروز برای اسباب کشی تقاضا خیلی بیشتر از گذشته است و همین موضوع باعث شده است تا نه تنها مجموعه های فعال در این زمینه تعدادشان افزایش چشمگیر داشته باشد بلکه باعث به وجود آمدن رقابت نفس گیری هم بین این مجموعه ها شده است.دسته ای از این رقابتها باعث ارتقاء کیفیت این سرویس شده اند و با خلق خدمات تکمیلی مانند بسته بندی به بهبود کیفیت یک ماموریت اسباب کشی کمک کرده اند ولی دسته ای دیگر از پیشنهادات صرفا فریبکاری هستند و فقط قصد جذب مشتری به هر دلیل هستند.شعارهایی مانند 30% تخفیف قطعا شعارهای غیرواقعی هستند و با یک نگاه گذار خواهید دید که موسسات قدیمی و صاحب برند هرگز از این وعده های توخالی نمی دهند و در عوض مثلا روی اخلاق کارگران ، جلوگیری از اصرار کارگران به دریافت انعام و فشار به صاحب خانه ، استفاده از ماشینهای بهتر ، وقت شناسی بهتر و غیره سرمایه گذاری می کنند. امیدواریم اتحادیه صنف حمل و نقل و کالای شهری تهران بر روی این مجموعه های نظارت کافی اعمال نماید.

هدف از این بخش معرفی علمی و تخصصی این نوع از حمل درون شهری به کاربران و ایجاد زمینه معرفی مجموعه های فعال در آن به همراه ایجاد بستر مناسب برای خلق خدمات نوین و مکمل از طریق دریافت پیشنهادات ، انتقادات یا شکایات کاربران است.پس اگر صاحب یکی از این مجموعه ها هستید و مایلید تا در قالب یک مقاله و گزارش مفصل و جداگانه به کاربران معرفی شوید یا مصرف کننده این سرویس هستید و مایلید نظر خود را با ما در میان بگذارید حتما با صفحه تماس با ما سری بزنید.