حممل و نقل بار هم مانند بسیاری از صنایع در طول زمان و در مواجهه با هر اتفاقی قدری ارتقاء یافته و ملبس به انواع قوانین شده است که هر یک متناسب با نوع حمل و نقل در مرجع مربوط به خود مطرح شده و بعد از طی مراحل لازم تصویب و لازم الاجرا شده است.گاهی قوانین توسط دولت تنظیم و به تصویب مجلس رسیده است و گاهی در صحن مجلس پیشنهاد شده و مراحل تصویب خود را طی کرده است و گاهی توسط اتحادیه مربوط به خودش قانونی پیش بینی و وضع شده است.به هر تقدیر قانون در هرجا و توسط هرکسی که پیشنهاد ، تنظیم یا تصویب شده باشد به دلیل آنکه قانون است باید تبعیت شود زیرا یک قانون بد از بی قانونی بهتر است.

هدف از این بخش بازنشر قوانینی است که دانستن آن برای عموم مفید است. حال آنکه یا صاحب بار هستند یا راننده و شرکت حمل بار اطلاع از قانون همواره به حال مشمولان آن مفید است.مثلا در طول سالها تجربه در بخش خرده بار بسیار دیده بودیم که انباردار هنگام دریافت بار از فرستنده و صدور رسید بار در برگه رسید جمله هرگونه خسارت به عهده صاحب کالا می باشد را می نوشت.یا بیاد داریم روزی صاحب کالایی به باربری مراجعه مکرد و به خیال آنکه چون این باربری همیشه اصفهان را 24 ساعته ارسال می کند محموله ای را برای مراسم افتتاحیه مهمی تحویل داد.دست بر قضا تریلی حامل بارهای اصفهان در آن شب در حوالی قم خراب شد و این بار به مراسم مربوطه نرسید و فرستنده آن زیان مادی و معنوی بسیاری تحمل شد.
در اینجا هم انباردار باید بداند صرف نوشتن جمله ” هرگونه خسارت به عهده صاحب کالا می باشد” ذره ای از مسئولیت او کم نمی کند و هم آن صاحب بار نگون بخت باید می دانست که نوشتن تاریخی که مد نظر اوست برای رسیدن بار در بیجک حق اوست و اگر می نوشت که فردا بارش در اصفهان تحویل شود به فرض اینکه باربری این شرط را قبول می کرد تمام خسارات وارده بر عهده باربری بود و اگر هم باربری این شرط را قبول نمی کرد چه بسا صاحب بار آن را از باربری دیگری می فرستاد و بار در زمان لازم به اصفهان می رسید.
ما در این بخش محدود به قوانین در حوزه بار نیستیم و از قوانین بار تا قوانین چک یا بیمه و کار را مطرح خواهیم کرد.کاربران عزیز می توانند قوانینی که دوست دارند بررسی و منتظر شود را از طریق صفحه تماس با ما از ما بخواهند تا قوانین مورد نظرشان منتشر شود.